دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
کد خبر: 1194702
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
شیطان

حوزه/ از مهم‌ترین راهبردهای جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، ایجاد تحریف در آرمان‌های انقلاب یا القای ناامیدی نسبت به وصول به آنها یا توهمی و تخیلی خواندن آنها و ... است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در صفحه شخصی خود نوشت:

شرط یا پیش‌نیاز حتمی فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی داشتن آرمانی متعالی و سامان‌دهی همه ابعاد زیست فردی و اجتماعی در جهت آن آرمان متعالی است.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آرمان، به مثابه خطی روشن و افقی واضح است که می‌تواند جهت زندگی فرد و جامعه را مشخص کند.

امام کاظم علیه السلام در حدیثی می‌فرماید: «الشِّیعَةُ تُرَبَّی بِالأَمَانیّ؛ شیعه به وسیله آرمان‌ها و آرزوها (آرزوی‌های واقع‌بینانه و درست) رشد و پرورش می‌یابد».

به دلیل اهمیت و نقش جدی آرمان‌ها در حرکت فردی و اجتماعی است که یکی از راهبردهای دائمی و شگردهای مستمر شیطان در مواجهه با دعوت پیامبران، ایجاد انحراف در مسیر دعوت آنان، از راه مقابله با آرمان‌های پیامبران بوده است:

«وَ ما أَرسَلنا مِن قَبلِکَ مِن رَسُولٍ وَ لا نَبِیٍّ إِلاَّ إِذا تَمَنَّی أَلقَی الشَّیطانُ فی‏ أُمنِیَّتِهِ فَیَنسَخُ اللَّهُ ما یُلقِی الشَّیطانُ ثُمَّ یُحکِمُ اللَّهُ آیاتِهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ؛(حج، ۵۲)

هیچ رسول و پیامبری را پیش از تو نفرستادیم مگر اینکه هرگاه آرزو می‌کرد و طرحی برای پیشبرد اهداف الهیِ خود می‌ریخت، شیطان در آن دسیسه می‌کرد و با آن مقابله می‌نمود؛ امّا خداوند القائات شیطان را از میان می‌برد، سپس آیات خود را استحکام می‌بخشد؛ و خداوند دانا و حکیم است.

این آیه شریفه، بیانگر اصلی‌ترین دکترین شیطان در مواجهه با جبهه حق، و البته بیانگر سنت الهی خنثی‌سازی برنامه‌های شیاطین است.

الان هم همینگونه است. از مهم‌ترین راهبردهای جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، ایجاد تحریف در آرمان‌های انقلاب یا القای ناامیدی نسبت به وصول به آنها یا توهمی و تخیلی خواندن آنها و ... است.

مع الاسف، چنان شکافی میان آرمان‌های خمینی‌ کبیر و عده‌ای از مدعیان انقلابی‌گری ایجاد شده است که به تعبیر یکی از نویسندگان عزیز «اگر برخی عبارت‌های امام خمینی را بخوانیم اما نگوییم که از ایشان است، مخاطبی که حتی ممکن است انقلابی نیز باشد، قادر نیست آنها را بپذیرد.» و همه اینها نیز البته با نام عقلانیت سیاسی و عقلانیت اجتماعی انجام می‌گیرد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha